Vitamiin B-12 on dr Simeonsi dieedi ajal meie kehale kättesaadav!

Vitamiini B-12 vajab meie keha närvisüsteemi ja vereloome normaalseks toimimiseks. See vitamiin osaleb valkude sünteesis ning aminohapete, süsivesikute ja rasvade ainevahetuses. Paljudes organimis toimuvates protsessides töötab B-12 koos foolhappega.

Dr Anneli Soots, õppejõud ja toitumisterapeut kirjutab:

“B-12 vitamiini ei tooda ei taimede ega loomade, sealhulgas ka mitte inimese organism. Seda suudavad teha vaid mikroorganismid – teatud bakterid. Tegelikult sünteesib vitamiini B-12 vähesel määral ka meie jämesoole mikrofloora, kust see aga ei imendu, nii et vitamiiniallikana pole sellest abi.

Ei ole leitud teaduslikke tõendeid selle kohta, et taimsed toiduained ise inimese kehas B-12 vitamiini taset tõstaksid, seega ei saa selle vitamiini hankimisel taimsetele toiduallikatele loota. Taimed oma elutegevuses ei vaja B-12 vitamiini ja seetõttu on loomulik, et nad seda vitamiini oma kudedesse ei ladusta. Loomadele aga on vitamiin B-12 vajalik ning nende organism omastab ja varub seda!

Rohusööjate ehk herbivooride organismi satub vitamiin B-12 nende looduslikus toidus või söödas leiduvate bakteritega (hein, silo, söödamais, jms). Veganite (taimetoitlastest inimesed) taimne toiduvalik on aga teistsugune ja bakterivabam – pestud aed- ja puuvili, millest osa läbib ka kuumtöötluse või tarvitatakse konserveeritult.

Rääkimata sellest, et tõeliste rohusööjatega võrreldes pole vegani toidukogused kaugeltki nii suured, et bakteriaalse päritoluga B-12 vitamiini piisavalt saada – isegi kui olla toortoitlane ja toiduaineid pesemata tarvitada. Mis puutub karnivooridesse, siis nende kehasse satub B-12 vitamiin saakloomadest, näiteks merekarbid, austrid ja krevetid saavad seda aga koos meres elutsevate mikroorganismidega.

Niisiis – inimesele on B-12 vitamiini ainsaks tõhusaks looduslikuks allikaks loomne toit. Samas on selle vitamiini imendumine meie organismis palju keerulisem kui  enamusel teistel vitamiinidel. Kuna B-12 vitamiin on üks vähestest vitamiinidest, mida keha ladustab pikemaks ajaks, siis võib selle puuduse väljakujunemine võtta aastaid.

Esmasteks sümtomiteks on näiteks aneemia, liigene ärrituvus, mälulüngad, menstruatsioonihäired, nõrkus ja/või halb kehalõhn. Vitamiinipuuduse süvenemine aga annab endast märku tõsisemal moel – skisofreeniale sarnased sümptomid, neuropaatia, seljaaju degeneratsioon jne. Kõige sagedamini esineb vitamiini B-12 puudusest tingitud aneemiat veganitel, kelle toiduratsioon ei sisalda mitteühtegi loomset toiduainet.

B-12 vitamiini puuduse vältimiseks on soovitav süüa loomseid tooteid, mis sisaldavad seda vitamiini piisavas koguses – näiteks veisemaks, broilerimaks, seamaks, munakollane, austrid, sardiinid, lõhe, makrell, krabid, juust. Taimetoitlastel ja eakatel on kõige kindlam saada vitamiini B-12 toidulisandina ning tarbida selle vitamiiniga kunstlikult rikastatud toite.

B-12 vitamiini päevase soovitatava koguse annab näiteks 2 g hautatud maksa, 15 g suitsuräime, 30 g keedetud munakollast, 85 g keedetud terve muna, 120 g juustu, 330 g kohupiima või 510 g piima.”

Teadmistes peitub jõud!

Sinu varurasv sisaldab vitamiini B-12! Vähemalt 43 päeva jooksul Sa saad tänu dr Simeonsi dieedile nii oma varurasvast kui ka taldrikult süües vitamiini B-12. See on väga oluline Sinu närvisüsteemi ja vereloome normaalseks toimimiseks.

Viimase umbes 2,5 aasta jooksul on tuhanded inimesed meil Eestis valinud dr Simeonsi dieedi ja selle edukalt läbinud. Kui Sa pole sellest veel midagi kuulnud, siis üks võimalus on külastada meie kodulehte www.simeonsidieet.ee

Тeine võimalus on külastada Tartus Terviselaegast (Ülikooli raamatukogu vastas puumaja II korrusel) esmaspäeviti ja reedeti kell 12-17.00. Ma olen seal hea meelega kohtumas huvilistega!

Kuidas meie saame aidata ülekaalust vabanemisel?

Meie abi algab sellega, et me ise tahame Teid aidata!

Kõigepealt me anname TASUTA ülevaate tervisliku toitumisega võrdväärsel tasandil olevast dr Simeonsi dieedist.

Dr Simeonsi dieediga saab vähendada oma varurasva 40 päeva jooksul 8-15 kg ja inimese tervisenäitajad paranevad! Kui võrrelda vereproovi enne ja peale dieeti, siis peale dieeti on see alati palju parem.

Rasvad jagunevad inimeses kolmeks:
1. Keha harilik energiavaru
2. Ehituslik rasv
3. Varurasv (vistseraalne rasv)

Dr Simeonsi dieediga jäävad kahandamata lihased, ehituslik rasv ning keha harilik energiavaru. Kaalunumbri alandamine käib peamiselt vaid varurasva arvelt!

Tervist, ilu ja rõõmu soovides,

Aire Kängsep
Dr simeonsi dieedi konsultant
Telefon: 513 4243
aire.kangsep@simeonsidieet.ee
www.simeonsidieet.ee
facebook/simeonsidieet

Comments are closed.