Veepuudus muudab pahuraks ja paksuks

Head rahvusvahelist veepäeva!

Meie kehas on kuni 75% vett ning seetõttu on vesi meie elus väga oluline.

22. märtsil tähistatakse ülemaailmselt veepäeva.

Järgnev artikkel toob välja põhjused, miks on vesi inimestele vajalik ja miks ei tasuks unustada regulaarset veejoomist.

alkeemia.delfi.ee: Vesi on tervise alus – veepuudus muudab pahuraks ja paksuks

Minu jaoks olid kõige tähtsamad kaks põhjust, miks on oluline vett juua. Mis mind kõige enam üllatas, oli see, et kui tunned end väsinuna, on hea juua vett, kuhu on lisatud pisut sidrunimahla. Ma olen suur kohvitarbija ja väsimuse puhul on väga lihtne just kohvist abi saada. Proovin lähipäevadel kindasti kohvi asemel vett juua ja hoopis tervilikumal moel end ergutada.

Vesi kaitseb organismi

https://www.arst.ee/et/Uudised-ja-artiklid/33711/palju-meie-organism-vett-vajab

Vee hulk inimese kehas sõltub vanusest: imikutel 75%, noorukitel 65%, täiskasvanutel 60% ja eakatel inimestel 55% kehamassist.

Vee kogus organismis langeb rasvumise korral ja tõsise ülekaalu puhul võib veesisaldus langeda isegi alla 40% kehamassist. See aga toob kaasa suure hulga uusi probleeme, kuna vesi on vajalik kõikide meie organismis toimuvate protsesside puhul.

Vett on vaja toitainete ja hapniku transportimiseks kõigi keharakkudeni, toidu muundamisel energiaks ja toitainete omastamiseks. Vesi hoiab kehatemperatuuri stabiilsena ja kaitseb elutähtsaid organeid, osaleb kehavormide säilitamises ja on oluline naha tervisele. Vesi aitab organismil vabaneda jääkainetest: uriiniga väljuvad kehast paljud jääkained, vesi (pisarad, sülg) uhub ära ja lahjendab ärritavaid aineid.

Väsimuse puhul võib aidata klaas vett!

Tundes ennast väsinud ja uimasena, tasub alustada klaasitäie puhta veega, millele võid sisse pigistada veidi värsket sidrunimahla.

Veepuudus kehas aeglustab kõiki ensümaatilisi protsesse, mis toob kaasa väsimuse ja kurnatud oleku. Väsimus aga annab kehale signaali, et energia saamiseks võiks midagi süüa. Sageli näksime lõputult, kuna on tunne, et “tahaks midagi, aga ei tea mida”. Sellisel puhul tasub alati alustada klaasitäie veega ning oodata – võib-olla vajas keha just seda.

On teadusuuringuid, mis viitavad sellele, et regulaarne veejoomine aitab kiirendada ainevahetust ja vähendada kehakaalu.

FB grupis tekkis arutelu, millised on Dr Simeonsi dieedi läbinute veejoomise eelistused ja head nipid:

“Sügis-talvisel perioodil alustan iga päeva kruusitäie leige veega, millesse pigistan poole sidruni mahla ja lisan ingverit. Mõjub hästi.”

“Mina joon kraanivett, kuhu lisan sidrunit, kaneeli, cayenni pipart, kurki. Vahel ka maasikaid, sõstraid, jõhvikaid. Ega ta (Cayenni pipar)  ei teegi vett eriti vürtsikaks, natuke panen suure kannutäie peale. Aga pidavat ainevahetust ergutama ja rasvu põletama.”

“Mulle meeldib kõige enam Eesti allikavesi. Eilse Veepäeva puhul allikavee varud taas täiendatud. Tulemas on ju üks kevadtalviseid pühi – paastumaarjapäev. Naistepüha, mil saab maagilist edu enda ellu meelitada. Allikaveega näo pesemine pidi andma terveks aastaks särava ja rõõsa jume.”

Oleme loonud Facebooki grupi Dr. Simeonsi Dieedi Läbinud Grupi Kogukond”, kus on turvaline küsida küsimusi ja saada ja anda tuge selleks, et püsida heas vormis, sale ja kaunis. Ühine meie grupiga ja osale aktiivselt kommenteerides ja huvitavaid artikleid jagades!

Meeli Rannastu
Kogemusnõustaja
meeli.rannastu@simeonsidieet.ee
facebook.com/simeonsidieet

 

Comments are closed.