Värskenda kevadel oma väsinud näonahka!

Kevadised tervitused!

Just kevadel on õige aeg oma näonaha eest rohkem hoolitseda. Alljärgnevalt toon välja mitmeid erinevaid nippe, kuidas seda tõhusalt teha.

näonaha värskendamine

Külm on juba jätnud näole oma pitseri, kevadised ilmamuutused nõuavad oma: nahk kipub ketendama, küüned on haprad ja juuksed lendavad sinna-tänna. Seepärast olgu tervitatud üks tõhus värskenduskuur!

Talvel on palju vähem päevavalgust ning see tähendab tõsist D-vitamiini puudust, mis toob kaasa väsimuse ning mõjutab ka juuste, naha ja küünte seisundit. Kevadeks on kehas tekkinud ka teiste vitamiinide ja mineraalainete puudus, mis võib põhjustada juuste väljalangemist, küünte hapraks muutumist ja tuhmumist.

Külmade ilmadega aeglustub ka küünte kasv. Kuiv õhk ja suured temperatuuri kõikumised kuivatavad nahka, sest nahk toodab vähem rasu. Kõik see võib olla ka nahapõletiku tekke põhjusteks!

Allikas: http://tervis.postimees.ee/3646435/millist-varskendust-vajab-kevadel-naonahk 

Mida teha näonaha värskendamiseks?

Sisemine komplekshooldus

Vitamiinipreparaatide kaalumise korral tasub kõigepealt arsti või apteekriga nõu pidada. Kui kasutada välis- ja seespidist komplekshooldust, ilmnevad tulemused kõige kiiremini nahal ja küüntel. Peamised mõjutajad on  A-, E-, C- ja B-vitaminid, foolhape ning nikotiinhape (niatsiini).

Mineraalainetest on kevadel enim vajalikud raud, magneesium, tsink ja seleen, kroom jt.

Kuna tavapärane vitamiinikuur saab kesta vaid piiratud aja, üks-kaks kuud, tuleks luubi alla võtta oma menüü ja uurida, milliseid „iluvitamiine” mingid toiduained sisaldavad. Näiteks B-vitamiinid soodustavad juuste ja küünte kasvamist ja tugevnemist ning annavad juustele sära ja elastsust. E-vitamiin toidab juuksesibulat, kaitseb UV-kiirguse eest ja niisutab. A-vitamiin on aga antioksüdant, mis aitab küünte hapruse vastu.

Kes neid vitamiine toidusedelisse plaanib lisada, sel tuleks B-vitamiini saamiseks süüa rohkem veisemaksa, kala ja munakollast. E-vitamiini leiab kõige rohkem nisuidu- ja päevalilleõlis, päevalilleseemnetes ja mandlites ning C-vitamiini kuivatatud paprikas, kibuvitsamarjades ja värskes tšillipipras.

Kolme sammuga jume särama

Kui sisemised reservid korraliku vitamiinikuuri ja söögisedeli muutmisega kasutusele võetud, on aeg mõelda välistele vahenditele. Salongis saab hooldusega küll ühekordse vau-efekti, kuid väga tähtis roll on ka kodusel hooldusel.

näonaha niisutamine

Esmalt  peaks nahka puhastama ja koorima. Kevadel on õige aeg näonahka maskidega toita ja rahustada, et taastada naha kaitsebarjääri ja optimaalset niiskust. Mitmed hooldusvahendid võimaldavad naha hapnikuvahetust parandada, ühtlustada tooni ja lisada toonust. Tuhmi ja kahkja jume tavapärasemate põhjustena on lisaks ebapiisavale hooldusele ka suitsetamine ja vähesest unest tingitud väsimus, samuti kohvi ja alkoholiga liialdamine.

1. Naha sügavpuhastus. Poorid tuleks kogunenud rasust ja mustusest puhastada. Selleks pakuvad salongid ultraheli- ja mehaanilist puhastust.

2. Uuendav näokoorimine. Külmad ilmad ja keskküte muudavad naha kuivaks ja mõjuvad ka jumele. Nahapinnale jääb suur hulk surnud rakke. Koorimist tuleb teha selleks, et puhastada ummistunud poorid, parandada nahareljeefi ja -struktuuri, anda nahale terve ja värske välimus. Kuna nahk siiski alles harjub aastaaja muutustega, tuleks parem tasa ja targu tegutseda ning nahka mitte sagedamini kui kord kahe nädala tagant koorida.

3. Aktiivne nahaniisutamine. Kevadel on tähtis naha niiskussisaldus taas tasakaalu saada. Naha panevad särama hüaluroonhappega protseduurid, kollageeni sisaldavad seerumid jamaskid nahaväsimuse vastu.

Kreemid kergemaks

Ilma soojenemisega koos asub nahk taas rohkem rasu tootma ning kätte jõuab aeg rasvasemad võided kergemate vastu vahetada. Selline üleminekuaeg kestab kaks-kolm nädalat. Näonahk nõuab kevadel rohkem niisutust. Mõneks ajaks võiks loobuda vananemisvastasest kreemist ning lõpetada talvise paksema tekstuuriga kreemide kasutamine. Valida võiks kergema kreemi, mis sisaldab niisutavaid aineid: keramiide, piimhapet, peptiide jm.

Kaitse näonahka päikese eest

Olgugi et õues võib veel külm, ei tohiks päikesekiirte mõju talvekahvatule näonahale alahinnata. Eriti valgustundlik on nahk veel kaks päeva pärast koorimist. Seega tuleks hoida meeles kaitsta päikese kahjuliku mõju eest esmajärgus nahka ja silmi.  Päikesekaitsekreemidest sobivad näiteks SPF 50+ faktoriga päikesekaitse geel-kreemid näole ning SPF 30 faktoriga toonivad päikesekaitsekreemid. Lisaks tuleks kevadisel ajal värskes õhus liikuda. Nii paraneb naha verevarustus ning nahk saab uue elukorraldusega harjuda. Lisaväärtuseks on reibas meeleolu!

Sel nädalal viisime läbi küsitluse, et saada rohkem teavet, kuidas dieedi protsessi hõlbustada ja dieedijärgselt kliente toetada. Ootamatult osutus küsimustiku täitmine nii populaarseks, et juba esimese päevaga saavutasime küsimustike maksimumarvu ja enam uusi täita ei ole võimalik. Aitäh kõigile, kes vastasid, auhinnasaajatega võtame ühendust järgmise nädala jooksul teie antud kontaktidel.

Soovin teile kõigile värskust ja kosutust – lähme loodusesse energiat ammutama!

Meeli Rannastu
kogemusnõustaja
meeli.rannastu@simeonsidieet.ee

Comments are closed.