Puhas vesi

Kristina Singer, toitumisnõustaja, räägib, et me jälgime hoolega , mida me sööme, kuid me pöörame vähem tähelepanu sellele, mida me joome.

Kõige tervislikumaks joogiks peetakse puhast vett. Päeva jooksul peab tarbima vähemalt 30ml puhast vett kehakaalu 1 kg kohta. Umbes 70 kg kaaluv inimene peaks jooma seega 2 liitrit vett päevas.

Kõige parem on juua allikavett. Kui ostad selle poest, siis pigem klaaspudelis, mitte plastpudelis. Kui tahad selle kohta lisainfot, siis kirjuta palun aire.kangsep@simeonsidieet.ee

Kraanivee puhtus sõltub piirkonnast, veetorudest jne.

Poes müügil olevad mineraalveed on heaks soolade allikaks, kuid nendega ei maksa liialdada, sest nad sisaldavad palju mineraalaineid ja võivad tekitada nende tasakaalutuse kehas.

Veele võib maitseks ja meeleolu loomiseks lisada kurgiviile, laimi, sidrunit, apelsini, marju, melissi- ja piparmündilehti jms.

Mõningaid soovitusi jookide valkul:

  • Puuviljadest  ja  marjadest saab teha ise maitsvaid smuutisid veega, kuhu pole lisatud suhkruid ja kus säilivad kiudained. Samas pole mõtet palju puuviljadega liialdada, sest seal säilib palju looduslikku puuviljasuhkurt.
  • Vähendage järk järgult suhkrukogust, mille lisate teele, kohvile, mahlale.
  • Suhkru asemel võib jookide ja jogurti maitsestamiseks kasutada maitseaineid (kaneel, muskaatpähkel, ingver), aga ka steviat (meetaim) ning agaavisiirupit, mis sisaldab looduslikult palju fruktoosi, imendub aeglaselt ja on neutraalse maitsega.
  • Vältige siirupeid või vähendage nende tarbimist järk-järgult, eelistage näiteks eestimaiseid suhkruvabu mahlakontsentraate.
  • Ei soovita tarbida ka 0%-se suhkrusisaldusega siirupeid, sest need on magustatud kunstsuhkruga, mida ei saa pidada tervislikuks.
  • Vältige karastusjookide ning energia- ja spordijookide ning kunstlike magustajatega valmistatud dieetjookide tarbimist.
  • Vältige kaubanduses pakutavate magustatud maitsepiimade ja joogijogurtite tarbimist. Maitsva ja tervisliku joogijogurti saab ise teha, segades purustatud marju – puuvilju keefiri, hapupiima või maitsestamata jogurtiga.
  • Vältige või vähendage alkohoolsete jookide tarbimist.
  • Organismile piisava koguse vedeliku tagamiseks võiks juua päevas 8-12 klaasitäit vedelikku, millest enamiku peaks moodustama puhas allikavesi. Enne pidevat tarbimist on alati oluline hinnata kraani- ja kaevuvee puhtust.
  • Vett võivad asendada taimeteed ning vähesel määral ka naturaalsed mahlad. Mitte mingil juhul ei asenda vett karastusjoogid, siirupiveed ja poodides müügil olevad magustatud mahlad!!! Ka isetehtud smuuti või joogijogurt sobivad pigem vahepalaks kui janu kustutamiseks.
  • Piima tuleks samuti käsitleda pigem toidu kui joogina.

Tähelepanu! Meil on Tartus dr Simeonsi dieedi teemalised loengud:

  1. Pühapäeval 14. detsembril kell 15:00 Vaksali 17. nurga Vanemuise 65. Vene keeles.
  2. Teisipäeval 16. detsembril kell 18.30 Terviselaekas, aadressil Struwe 4. Eesti keeles.

Loeng-vestlusringi on oodatud on ka need inimesed, kes on dieedi läbinud ja on huvitatud täiendavast kaalulangetusest. Oodatud on ka kõik need, kellel on mure kaalunumbri hoidmisega.

Loengul räägime:

  • Mis kasu on dr Simeonsi dieedist?
  • Miks on detsembris olevad pidustused head dieedi alustamiseks?
  • Miks dr Simeonsi dieet pole kahjulik?
  • Kuidas dr Simeonsi dieet parandab tervist?
  • Dr Simeonsi dieedi olemus ja lihtne läbitavus?
  • Vastavalt kliendi vajadusele on kättesaadav konsultandi igapäevane tugi!

Palume loengus osalemiseks etteregistreerumist meile.

Aire Kängsep (tel. 5134243) ja Anat Stern (tel. 56846146)
Dr. Simeonsi dieedi konsultandid
www.simeonsidieet.ee/contact
facebook.com/simeonsidieet.ee

Comments are closed.