Miks suvel paljudel kaal ei lange?

Tere armsad lugejad!

Paljud võtavad suvel kaalus juurde, kuigi peaksid hoopis alla võtma, sest mingil teisel aastaajal pole kaalu hoidmine nii lihtne kui suvel. Inimesed on suvel ju vabad, stressi on vähem ning seetõttu peaks ka kaal kergemini langema. Lisaks on saada palju värskeid puu- ja köögivilju, mida muul aastaajal on raskem saada ning nad on kallimad.

Kaalu suurimaks ohuks suvel on alkohol, kiired süsivesikud ning hilised õhtusöögid. Tihti võetakse klaasike alkoholiga kokteili siin, õlu seal ning pokaal šampust. Alkohol sisaldab aga palju kaloreid ning aeglustab rasvapõletamist (aeglustab ainevahetust), mille tõttu on õhtuti alkoholi juues lihtne kaalus juurde võtta. Hiliste õhtusöökide puhul on riskiks just rasvased lisad, nagu kastmed, friikartulid.

Ainevahetus on igal inimesel tavaliselt kõige kiirem ennelõunal ja aeglasem õhtul, seetõttu liigsöömine õhtul jätab kergesti jälje vöökohale. Kuna alates umbes kell 17-18 on õhtul ainevahetus aeglasem, siis hiljem söödud süsivesikud annavad kindlasti tunda kaalunumbris.

Valides grillimiseks kana, kala ning köögiviljad, on valik muidu tervislik ning kasulik. Kõrvale joodava alkoholiga peaks aga kindlasti piiri pidama.

Kui lauanaabrid joovad õlut ning söövad rasvaseid friikartuleid, siis peaks enda jaoks läbi mõtlema, miks soovite kaalu hoida või langetada. Tegemist on valikuga, mille olete ise teinud ning kõige lihtsam motivatsiooni säilitada on vaadata end täispikkuses peeglist.

Lisaks ei ole tore pärast puhkust tunda end väsimanuna kui tavaliselt, sest olete liiga vähe liikunud ning liiga palju ebatervislikku toitu söönud. Kui õhtusöögid on hilised, siis tasub minna kas õhtul pärast jalutama või minna hoopis hommikul vara jalutama, sest siis on võimalik isegi mõnest kilost vabaneda.

ÄRGE UNUSTAGE:

1. Liikumist

Varased suvehommikud on ideaalsed jalutamiseks või kepikõnniks enne hommikusööki.

Samuti on ideaalsed hea une jaoks õhtused jalutuskäigud! Hea uni on kaalunumbri korrigeerimise juures väga oluline.

2. Õigeid lisandeid

Valige tervislikumad kastmed. Kiirete süsivesikute, nagu valge riis või makaronid, asemel valige täisteratooted, sest see on tervisele ja vöökohale kasulikum.

3. Mõõdukat alkoholitarbimist

Loomulikult on klaas veini toidu kõrvale lubatud, kuid seda mõõdukalt tarbides on lihtsam kaaluseierit paigal hoida. Külm vesi piparmündilehe, melissilehtede, sidruni või kurgiga on sama värskendav kui klaas õlut.

Jah, need nõuanded on kasulikud ja head meelde tuletada.

Informatiivne Voldik

Rõõmsat suve jätku teile kõigile! Kohtumiseni!

Aire Kängsep,
Dr Simeonsi dieedi konsultant
Telefon: 513 4243
facebook.com/simeonsidieet

Comments are closed.