Kuidas tulla toime söömissööstudega?

Kaalunumber tõuseb siis kui inimene ei arvesta oma ainevahetusega ja toitainete vajadusega.

Dr Simeonsi dieedi ajal saab küll keha kõiki just täna vajaminevaid toitaineid oma varurasvast ja taldrikult kokku 2000 – 4500 kcal päevas, kuid mida teha tavaelus kui varurasva „seif“ on lukus?

Oleme kogunud soovitusi söömissööstude vältimiseks ja osad neist on siin (Kaaluabi ja Heidi ning minu soovitused):

  1. Ärevushoo tekkimisel söö tervislikke asju, näiteks tooreid juurikaid. Kuna neid ei jõua keegi lõpmatusni vitsutada, jääb ka õgimishoogusid vähemaks.
  2. Tuvasta sündmused ja tunded, mis vallandavad söömissööste. See tung midagi süüa ei tule õhust, vaid lahendamata probleemidest, niisiis ürita tegeleda probleemi endaga.
  3. Tuvasta toidud, mis põhjustavad liigsöömise. Näiteks pähklid või õunad võivad hoopis vallandada isu teiste söökide järele.
  4. Tuvasta kellaajad, mil Sul oli ennast kõige raskem kontrollida. Näiteks mis kell tekib suurem magusaisu? Niisiis ürita sel ajal viibida kohas, kus söök ei ole kättesaadav (spordiklubi, raamatukogu jmt).
  5. Tee vahet näljal ja isul. Kui on tõelpoolest nälg, siis suudad veel pool tundi kannatada. Kui on aga isu või tung süüa, siis pead saama seda KOHE. Tänu teadmisele, millal on tegemist näljaga ja millal võimaliku söömissööstuga, on viimast võimalik ka kergem ära hoida (näiteks juua suur klaas vett, minna välja jalutama, helistada sõbrale vmt).
  6. Ära osta enam koju asju, mida saab kiiresti suhu pista. Nii pead alati vaeva nägema, kui midagi süüa tahad. Siis ei tundu aga söömine enam üldse nii ahvatlev ja mõnikord jõuab mõistus enne “koju“ tulla.
  7. Leia enda jaoks toimiva toitumissüsteem. Menüü peab rahuldama Sind igas mõttes ja söögikord peab jätma Sulle täiskõhutunde, vastasel juhul tahad veel midagi ja lõpetad söömissööstudega.
  8. Sõlmi toiduga rahu. Toitude sildistamine „headeks“ ja „halbadeks“ viib vaid selleni, et “halba” süüakse sisse rohkem, sest keelatud vili on magus. Luba endale süüa absoluutselt kõike, mida hing ihaldab, aga tuleta endale alati meelde, kuidas üks või teine toiduaine sulle mõjub. Kuidas tunned ennast pärast suure šokolaaditahvli ära söömist? Kuidas aga pärast tervislikku einet? Õiged valikud tulevad Sinu seest, mitte „heade“ toitude lubamisel ja halvemate ära keelamisel.
  9. Muuda oma probleem suhtes avameelsemaks. Rääkimine aitab, ausõna! Kui Sul on õgimishood, siis räägi sellest oma pereliikmele, parimale sõbrale, elukaaslasele, psühholoogile või kellelegi teisele, keda usaldad. Muidugi on alguses raske seletada, et „kuule, mul on üks selline värk… toiduga… et ma ei suuda ennast mõnikord kontrollida ja õgin, kuni mul hakkab paha“. Alguses tunned ehk häbi, aga läbi rääkimise suudad ennast ehk kõrvalt vaadata ja eks teise inimesega oma mure jagamine aitab igal juhul. Pea aga meeles, et kuulaja ei pruugi sinu probleemist aru saada. Kui ta teeb suured silmad ja küsib „mis mõttes?“, siis seleta veel kord. Kui teistmoodi ei õnnestu, pööra kogu asi naljaks. Põhiline on see, et Sa ei jääks oma probleemiga üksi.
  10. Sisenda endale, et mitte kunagi ei ole hilja õgimishoogu peatada. Vahet ei ole, kas oled söönud 100 või 1000 või 10000 kalorit – kui sel hetkel lõpetad õgimise, oled võitja! Samuti saab alati tehtut nii-öelda heastada, kui sööd järgmisel toidukorral vähem või lähed trenni. Selleks ei tohi oodata järgmist päeva, vaid muuta oma tegevust otsekohe, selsamal momendil. Tasakaal on võti: kõik-või-mitte-midagi-suhtumisest tuleb kuidagi lahti saada.
  11. Unusta minevik ja keskendu olevikule ning tulevikule. Kui ühel päeval läks asi n-ö käest ära, siis ei tasu ennast süüdistada ja kogu aeg möödunule mõelda. Enda haletsemine ei tee midagi paremaks.
  12. Kaalu ennast iga päev.
  13. Mõtle läbi, mida Sa päeva jooksul sööd, et Sinu toitumine oleks mitmekülgne ja et Sinu rakud ei jääks nälga. Sest ka sellest, et keha ei saa piisavalt vajalikke toitaineid, võib tekkida söömissööst.
  14. Ole endaga sõber ja austa ennast, sest söömissööstu enda ellu mittelubamine on vaid Sinu enda kätes.

Juhul kui Sul on ülekaalu, siis dr Simeonsi dieediga saame lahti 40 päevaga 8-15 kilost vasrurasvast ja dieedi ajal pole nälga,  sest me toitume omaenda kvaliteetsest varurasvast, kust tulevad meie rakkudele kõiki vajalikke toitained koos taldrikult sööduga 2000 – 4500 kcal päevas. Dr Simeonsi dieet on ime, mis kahandab nii kaalunumbri kui ka parandab igakülgselt enesetunde.

Dieedi viimases osas aitab personaalne konsultant – kes on tugiisik kogu dieedi vältel – õppida arvestama oma ainevahetusega ning aitab mõista, mida on parem süüa kaaluhoidmise mõttes õhtuses menüüs.

Tuletame meelde, et Tartus on meil loeng-vestlusring saabuval kolmapäeval:

26. 08 kell 18.30 on vestlusring
Dr Simeonsi dieedi teemadel
Kohapeal liitujatele on soodushind 70€

Palun tulge kolmapäeval, 26. juulil, kell 18.30 Tartus Terviselaekasse loeng-vestlusringi, kus räägime:

  • Mis kasu on dr Simeonsi dieedist?
  • Miks dr Simeonsi dieet pole kahjulik tervisele?
  • Kuidas dr Simeonsi dieet parandab tervist?
  • Dr Simeonsi dieedi olemus ja lihtne läbitavus.
  • Dr Simeonsi dieet sobib ka diabeetikule ning erinevatele muid kroonilisi haigusi põdevatele inimestele! Käime läbi haigused, millega saab meie dieeti teha.
  • Vastavalt kliendi vajadusele on kättesaadav konsultandi igapäevane tugi!

Vestlusringi on oodatud kõik huvilised ja juba dieedi tegijad. Käsileme ka kõiki neid küsimusi, mis meie dieedi raames Teid huvitavad.

Vestlusringist osavõtt on TASUTA!

Teil on võimalik juba septembris olla ilusamas vormis!

Asume Tartus aadressil Struve 4, II korrusel.

See on kohe Tartu ülikooli raamatukogu peasissekäigu vastas asuv heleroheline puumaja (teater Vanemuine lähedal). Palun helistage mulle kui ei leia asukohta!

Palun registreeruge minu meilile või telefonile

Rõõmsat suve jätku teile kõigile! Kohtumiseni!

Aire Kängsep
Dr Simeonsi dieedi konsultant
Telefon: 513 4243
www.simeonsidieet.ee
facebook.com/simeonsidieet

Comments are closed.