Kuidas säilitada oma kaalunumbrit suvel?

Tere sõbrad!

Vastuseks hulgalistele kirjadele, mis tulevad seoses saavutatud kaalunumbri hoidmisega, kirjutan täna sellest, et kuidas hoida oma kaalunumbrit suvel :) Eriti suvel see peaks olema päris lihtne! See peaks olema lihtne ka neile, kes vanuse või kroonilise haiguse tõttu pole varasemalt saanud abi isegi suvekuudelt kaalunumbri langetamise või kaalunumbri hoidmisega.

Kuidas teha endale kaalunumbri hoidmine lihtsaks? Tuleb ilmselt igapäevaselt tähelepanu hoida muuhulgas ka sellel, et mida ise on vaja teha kaalunumbri säilitamiseks.

Mida siis on vaja välja uurida ja jälgida enda puhul?

Kõigepealt on vaja välja uurida, et mis on just iseendale see soovitatav kilokalorite hulk, mida päeva jooksul saab sisse süüa. Netis on erinevaid võimalusi leida kalkulaator, mille abil enda füüsilist aktiivsust ja harjumusi arvesse võttes saab välja arvutada kehale vajaminevate kalorite hulga. Näiteks siin: http://struktuur.net/kcal/ või siin: http://www.toitumine.ee/tapse-energiasoovituse-kalkulaator/

Huvitavaid kakulaatoreid on ka siin: http://www.kaalustalla.ee/tooriistad/

Kui olete saavutanud esialgse eesmärgi, siis võite päevast energiasisaldust tõsta oma kaalule ja füüsilisele aktiivsusele vastava soovitusliku tasemeni, kuid jätkake kindlasti kehalise koormusega.

Kontrollige kaalu regulaarselt, kuna kaalu säilitada on niiviisi palju lihtsam.

Kaalunumbrit kontrollitakse hommikul peale wc-s käimist ja enne joomist – söömist. Kui hommikune kaalunumber on läinud 1 kg üle soovitava kaalunumbri, siis tehke õunapäev: sööge korraga iga pooleteise tunni järelt umbes 150 g kaaluv õun. Alustage hommikul ja lõpetage õhtul umbes kell 20.00. See on väga lihtne viis kaotada kiiresti kaalus umbes 1 kg, kuid sellist õunapäeva on efektiivne teha mitte tihedamini kui igal neljandal- viiendal päeval :)

Selleks, et kehakaal oleks kontrolli all, on soovitav:

  • Jätkake toitumise jälgimist, sisestades andmed oma toitumispäevikusse (võtke kodus üks Teile meeldiv kaust selleks) iga päev või n-ö enda kontrollimiseks vähemasti aeg-ajalt. Toitumise jälgimine võimaldab selgitada kõrge riskiga olukordi, näiteks söömist stressi maandamiseks või olukorrad, kus sööte taldriku tühjaks pigem harjumusest kui nälja tõttu.
  • Jooge vähemalt 2 liitrit vett päevas + muud joogid.
  • Koormake oma füüsist iga päev. Kõige lihtsam on tunniajaline mõõduka kiirusega kõndimine.
  • Jätkake tervislike eluviisidega. Tervislike eluviiside omandamine on küllalt raske, kuid kui need on saanud harjumuseks, muutub kõik kergemaks.
  • Kontrollige kaalu regulaarselt. Kui aga olete suutnud kaalu säilitada vähemalt kaks aastat, siis on suurem oht möödas, kuna keha on harjunud uue kaaluga. Samas tuleb meeles pidada, et energiavajadus muutub, kui muutub füüsiline aktiivsus. Energiavajadus väheneb vanuse suurenedes. Ehk teisisõnu, mida vanem inimene, seda tasapisi vähem ta vajab toitu :)
  • Hoidke iga päev oma postiivsust ja rõõmsat meelt, sest siis ei lähe ka Teie keha pingesse ning ei hoia niipalju liigset vett kinni.
  • Ärge ehmatage kui peale keha kuumutamist (saun, pikem päevitamine jne), peale külmetamist, peale füüsilist ülekoormust, peale emotsionaalset negatiivset ülekoormust (vihastamine, muretsemine, paanika jne) ja naistel enne mensest kehakaal tõuseb. See on normaalne, sest keha on tark ja hoiab vett kinni selleks, et Teil kiiremini parem saaks. Paari päeva jooksul keha saadab liigse vee välja, nii et vee kinnihoidmise pärast ei pea muretsema. Kui siiski see tekitab Teile veel muret paari päeva pärast, siis tehke õunapäev.

Naudime suve, päikest, värsket õhku, oma lähedasi, head seltskonda, armsaid naeratusi ja iseennast :)

Ärme haletseme ennast vaid tegeleme vastupidisega: armastame ennast ning aitame endal olla tervem ja ilusam! Eriti suvel on seda lihtsam teha :)

Rõõmsat suve Teile ja kohtumisteni!
Aire Kängsep, 513 4243
dr Simeonsi dieedi konsultant


Kas sa ka tahad teada:

Kuidas 40 Päevaga Kiiresti ja Tõhusalt
Kuni 15 kg Kaalust Alla Võtta
Ning Säilitada Saavutatud Kaal Kogu Eluks?

Kuidas 40 Päevaga Kiiresti ja Tõhusalt Kuni 15 kg Kaalust Alla Võtta

 

 

Comments are closed.