KROOM – kas me vajame seda mineraali?

Tere armsad lugejad!

Toome Teieni kasulikku teavet, et püsida tervem:

Kroom on hädavajalik mineraal, mida on inimeses kontsentratsiooniga 20 ühikut kroomi miljardi ühiku vere kohta. Kroom stimuleerib ainevahetust soodustavaid ensüüme ning rasvhapete sünteesi. Kroom tõstab insuliiniefektiivsust ning aitab ära hoida suhkruhaigust. Ka aitab kroom koos rauaga valke transportida.

Ülaltoodud informatsioon pärineb aastast 1984. Alates sellest daatumist on kroomiga ette võetud arvestatavaid katseid ning on avastatud tema rasva põletav toime.

Üheks põhjuseks, miks kroom nii oluline on, on see, et ta kuulub asendamatute mineraalide hulka (keha ei suuda seda ise toota). Tema lisamine toidusedelisse toob tavaliselt kaasa suuri muutusi inimese füüsises, kuna enamusel meist on pidevalt kroomi kontsentratsioon soovitatavast palju väiksem, olgu põhjustajaks siis kõrge suhkrutarbimine või muidu ebatervislik toit.

Tuleb meeles pidada, et kroomi puudumine viib rasvumise, väsimuse, suhkruhaiguse ning südamehaigusteni. Kui organismis puudub mõni mineraal või vitamiin, hakkavad ilmnema vastavad nähud. Näiteks kaltsiumi ja D-vitamiini puudumine (eriti lastel) võib väljenduda kasvu pidurdumises. C-vitamiini puudumine tekitab skorbuuti.

Need haigused, mille on põhjustanud kindla vitamiini või mineraali puudumine, takistavad kehal arenemast. Kui kehale anda vastavat mineraali või vitamiini, millest on parasjagu puudu, võivad tulemused olla imelised. Sama kehtib ka kroomi kohta. Kuigi kroom pole mingi imemineraal, on tema puudumine suur probleem ning kroomi lisades võib saavutada suurepäraseid tulemusi.

Tavatoidus kroomisisaldust mõõtes on valearvestused lihtsad tulema, kuna erinevates toitudes on kroomi imendumismäär erinev. Anorgaaniline kroom on lausa vähem kui 1% imenduv. Kroomi sisaldavatest toitainetest on parimad pärm, maks, liha, täistera leib, peet, peedisuhkur, siirup ning seened. Kroom on väikese imendumisvõimega. Meie keha säilitab päevas kõigest 3% sisse söödud kroomist. See mineraal on meie kehas põrnas, neerudes, südames, pankreases, kopsudes ja ajus. Kroomi on leitud nii mõningates ensüümides kui ka RNA-s. Kroom väljub meie kehast peamiselt urineerimisel.

Probleem, miks kroomi vähe tarbitakse, on selles, et paljud inimesed ei söö pärmi ega täisteratooteid, kuna need võivad põhjustada osadel inimestel negatiivseid reaktsioone. Seepärast on parim kroomi tarbimise viis tableti näol. Kroom töötab koos niatsiini ning aminohapetega, ning teda tuleks süüa koos põhitoidu või B-vitamiine sisaldava toidulisandiga.

Kui palju peaks kroomi sööma? USA Rahvuslik Teadusteakadeemia soovitab 50-200 mikrogrammi päevas. Tuleks meeles pidada, et need soovituslikud arvud on mõeldud tavainimestele, mitte tippsportlastele.

Kroomi ületarbimisega ei tohiks juhtuda midagi hullu, kuna kroom on ohutu mineraal.

Tuleb olla tähelepanelik, kuna müügil on mitut sorti kroomi. Neist levinumad on kroompikolinaat, kroomnikotinaat ning kroomkloriid. Millist neist aga eelistada? Uuringud on näidanud, et mõjuvaim on kroompikolinaat, mis on kroomi bioloogiliselt aktiivne vorm.

Gary Evans, Ph.D. avastas, et kroompikolinaadiga imendub rakkudesse rohkem insuliini kui teiste kroomi vormidega.

Kroompikolinaadil on suurepärane toime eriti dieedi ajal. San Antonios tehti ülekaaluliste inimeste peal katse. Pooled katsealustest said kroompikolinaati, teised aga platseebot, kusjuures ei katses osalenud ega ka arstid ise ei teadnud, kes mida võtab (nn. “double-blind” uurimus”). Inimesed ei olnud mingi spetsiaalse dieedi peal ega treeninud kindla kava alusel, kuigi enamus neist oli motiveeritud kaalu langetama. Kõigest 60 päeva pärast katse alustamist ilmnesid fantastilised tulemused: muutused platseebot võtnute seas olid nigelad, samal ajal olid kroomi kasutanud inimesed kaotanud 2 kilogrammi rasva ning lisandunud oli umbes 750 grammi kuiva lihasmassi. Meeste puhul oli rasvakadu isegi keskmiselt 3,8 kg.

Niisiis, kui tunned, et su toidusedel ei sisalda piisavalt palju kroomi (väga tõenäoline kui sööd palju magusat), võib kroomitablettide manustamine äärmiselt positiivselt mõjuda: väheneb ülemäärase magusa söömise isu, jõudlust on rohkem ja meeleolu on tasakaalukam.


Tuletame meelde:
Meil on 20. jaanuaril kell 20.00 WEBINAR, millele saab registreeruda siin:
http://support.simeonsidieet.ee/webinar-registration

Webinar on netiloengu vorm, kus Teie mind näete ja kuulete, aga mina Teid ei näe. Samas Te saate ikkagi osaleda, kirjutades mulle otse eetrisse küsimusi ja mõtteid. Planeerin webinari kestuseks 1 tund.


MEIL ON TARTUS LOENG – VESTLUSRING aadressil Struve 4, Terviselaekas:
Teisipäeval, 19.jaanuaril kell 18.30.
Palun etteregistreerimist minu telefonile või meilile.

Vestlusringi on oodatud kõik huvilised ja juba dieedi läbinud või praegu dieeti pidavad inimesed! Grupis suheldes on tavaliselt kerkinud üles palju huvitavaid küsimusi, millele ma vastan hea meelega. Vestlusringis osalemine on TASUTA!


Oluliselt soodsam (rahaliselt) on teha läbi meie dieet, kui jätkata tavapärast toitumist 40 päeva. Dr Simeonsi dieediga kaasneb tervis, rõõm ja ilu. Teil on võimalik saada tagasi oma elu!

Dr Simeonsi dieedi juhendit on võimalik osta ka Apollost ja Rahva Raamatust!

Tervist, rõõmu ja ilu soovides,
Aire Kängsep
Dr Simeonsi dieedi konsultant ja toitumisnõustaja
Telefon: 513 4243
aire.kangsep@simeonsidieet.ee
facebook.com/simeonsidieet

Comments are closed.