Kas Ma Tõesti Olengi “Pärmitaigen”?

Lihtne vastus küsimusele on, et ei meist mitte keegi pole “pärmitaigen”. Me hoopis ise juhime oma valikuid ja seega me ise juhime seda, kui paksud me oleme. Muidugi sõltub siinjuures enda kaalu juhtimine teadmistest ning erinevate teadmiste vahel olevate seoste mõistmisest.

Alguses, kui hakata enda kaalu igapäevase kerge tõusu peale mõtlema, on muidugi tõrge: miks tema võib kell 12 öösel peekonit ja piimashokolaadi pähklitega süüa ja mina ei või? Aga mina tahan ka! Miks minul on aeglane ainevahetus?

Aga kas tegelikult on mul  ikka aeglane ainevahetus?

Mu ainevahetus on aeglane – see kulunud lause kummitab kogu aeg. Pole vahet, kas seisad puhvetijärjekorras, einestad kannatamatult juba otse ostukorvist või teed parasjagu trenni – ikka ja jälle jääd mõtlema selle väite üle.

Ning seda lauset öelnute seas on erineva kehakuju ja kaaluga inimesi. On see siis järjekordne tühipaljas ettekääne? Kui paljud meist tõepoolest kannatavad aeglase ainevahetus küüsis?

Teades täpselt, kuidas Su ainevahetus töötab, hoiad Sa käes kuldvõtmekest, mis avab ukse Sinu palju ilusama kehavormi maailma. Seega, kui Sa tõsiselt soovid saada saledaks ja trimmida keha, siis lõpeta oma ainevahetuse süüdistamine ja võta õppust neilt, kes hoiavad edukalt oma kaalu just selle numbri juures, mis neile meeldib. Ja seda tingimustes, kus inimene sööb kõike mida tahab. Iseasi on see, et KUNA ta päeva jooksul midagi sööb :)


Arvatakse, et enamikul ülekaalulistest on aeglane ainevahetus.


ÜLLATUS!!! Ülekaalulistel inimestel on tegelikult keskmisest kiirem ainevahetus.


Paljudel inimestel on komme süüdistada ainevahetust oma kaalutõusus. Huvitav fakt on aga see, et kui võtta aluseks inimeste rasvavaba massi kaal, siis erinevusi ainevahetuse kiiruses põhimõtteliselt polegi. Teisisõnu, inimesed on väga sarnased, kui võrrelda energia hulka, mis on kulunud nende rasvavaba massi ühe kilo elushoidmiseks.

Teadlased testisid sadade inimeste puhul seost rasvavaba massi ja puhkeseisundi metaboolse määra vahel ning leidsid, et tegemist on tõepoolest müüdiga, kui inimesed, eriti suurema kehakaaluga, süüdistavad oma rasvumises aeglast ainevahetus.

David C. Nieman, juhtiv toitumis- ja füsioloogiavaldkonna teadlane, kinnitas fakti, et tegelikkuses võib pilt olla hoopis vastupidine – kaalutõusuga ainevahetus kiireneb ja see pigem töötab nende kasuks, kes tahavad kaalu langetada. Muide, see on ka põhjus, miks meie alustame Dr Simeonsi dieeti tehes 1-1,5 kg juurde nuumamisega!

Kuigi kaalutõusuga kulub rohkem kaloreid, siiski söövad need inimesed aina rohkem ja rohkem ning see ongi tegelik põhjus, miks nende kaal tõuseb. Küsimus pole ainevahetuse kiiruses, vaid toitumisharjumustes, kinnitab Niemen.

Kui võetakse kaalus juurde, siis tegelikult kasvab ka rasvavaba mass. Keskmiselt iga juurdevõetud kilo, mis pole lihasmassi kasvatamine treenimise teel, jaotub nii: veerand on rasvavaba mass ja kolm neljandikku on rasv.

See veerandik rasvavaba massi on sidekude, mis on kehal abiks kaalukoormaga toimetulekuks. Inimesed, kellel on palju keharasva ja kes on piisavalt liikuvad, omavad ka palju sidekoe massi, kuna see on vajalik suure kehamassi liigutamiseks.

Nad on nagu raskejõustiklased, kes on endale karmi treeningkava ette võtnud – kui nad liiguvad aktiivselt ringi, ronivad trepist üles, pidevalt kaasas tohutu loomulik raskuskoorem – selle korvamiseks peab suurenema ka sidekude. Seetõttu saavad aktiivsed ülekaalulised preemiaks teatud määral kiirema ainevahetuse, kuid kindlasti jääb see alla neist väiksemat rasvamassi omavatele inimestele.

Mis siis nüüd teha kui on ikkagi selline kehamass, mille kahandamisega ei tule ise toime? Me soovitame pöörduda abi otsimiseks dr Simeons´i dieedi juurde, millest saad lugeda lähemalt www.simeonsidieet.ee

Me vastame väga hea meelega erinevatele dieeti puutuvatele küsimustele, aitame läbi viia dieedi ja aitame kinnistada uue kaalu numbri ning aitame ka kaalu hoida.

Kuidas hoida oma uut saavutatud kaalunumbrit?

  1. Jälgi, kuna Sa sööd päevas kaloririkkaid toite. Püüa süüa nii: “Hommikul söö kui kuningas ja õhtul söö kui kerjus!”. Seega lõunaks võid ju ka süüa, mida ise tahad!
  2. Joo jätkuvalt päevas vähemalt 2 liitrit vett ja rohelist teed. Kui rohelisest teest tuleneb kõhukinnisus, siis ära seda joo ja suurenda võimalusel joodava vee kogust.
  3. Kui Sul on kaal läinud juba kilo üle sellest numbrist, mis Sulle meeldiks, siis tee õunapäev! See on nii, et päeva jooksul sööd (lisaks vee joomisele) ära 1,06 kg õuna. 7 korda sööd umbes 150 g õuna alates kell 11-st hommikul ja iga 1,5 tunni järelt, lõpetad seega kell 20.00.
  4. Ära liialda süsivesikute ja tärklisega. Eriti kehva on kui õhtusel ajal saab tärklis kokku rasvaga – see kompott on siis pika seedimisega ja kui söök jääb ööseks seedekulglasse, siis ta roiskub ja tekitab nii kehva enesetunde kui ka kaalutõusu.
  5. Püüa säilitada positiivne meel, sest siis pole keha pinges ja ei hakka vett koguma, mis kohe väljendub ka kaalunumbris.
  6. Võta vastutus oma kaalunumbri ja enesetunde eest iseendale!
  7. Meie oleme alati nõuga aitamas!!! :) Ära karda meile kasvõi kirjutada. See ei kohusta liituma, kuid võib avardada silmaringi.

Tuletame meelde, et TARTUS on meil loeng – vestlusring
dr Simeons´i dieedist 20.mail algusega kell 18.00
aadressil Stuve 4 II korrusel Terviselakas
(Ülikooli raamatukogu peasissekäigu vastas olev puumaja).
Osavõtutasu 1€ ja osavõtt ei kohusta mittemillekski :)

Rõõmsat kevade jätku!

Kohtumiseni ja kirjutamiseni :)

Aire Kängsep
Dr Siemeons´i dieedi konsultant
Telefon: 5134243


Tere! Kas sa ka tahad teada:

Kuidas 40 Päevaga Kiiresti ja Tõhusalt
Kuni 15 kg Kaalust Alla Võtta
Ning Säilitada Saavutatud Kaal Kogu Eluks?

Kuidas 40 Päevaga Kiiresti ja Tõhusalt Kuni 15 kg Kaalust Alla Võtta

Comments are closed.