Kas ma saan dr Simeonsi dieedi ajal kätte kõik mulle vajalikud vitamiinid, mineraalid ja rasvhapped?

Kuigi dr Simeonsi dieet töötab 98% ulatuses ning inimesed on dieedi arenedes aina tervemad ning tegusamad, siis ikkagi on tekkinud küsimusi.Tavaliselt huvitab see, et kui inimene sööb päevas ainult 500 kcal toitu, siis kas ta saab igapäevaselt kõiki vitamiine, minraale ja rasvhappeid?

See on õigustatud küsimus kui inimene ei tea, et dr Simeonsi dieedi ajal saab inimene oma varurasvast kõik talle just dieedi ajal vajalikud vitamiinid, mineraalid ja rasvhapped. Isegi insuliini (süsivesiku jääkprodukt) saab inimene meie dieedi ajal oma varurasvast. Kuidas see protsess tänu Biolit graanulitele toimib? Kirjutage või helistage mulle ja ma hea meelega räägin Teile!

Miks dr Simeonsi dieedi ajal tervis hakkab paranema?

Tänu Biolit graanulitele saab inimene oma varurasvast kõik vitamiinid, mineraalid, rasvhapped ja insuliini. Neid ta saab 1500 – 4000 kcal väärtuses. See 500 kcal, mis ta sööb dieedi ajal taldrikult, on ainult selleks, et hoida kiiremana ainevahetust. Ja just niiviisi saab kaalust alla varurasva arvelt 40 päevaga 8-15 kg.

Kas me igapäevase toitumise juures saame kätte kõik meile vajalikud vitamiinid ja minraalid? Aga oomega-3 rea rasvhapped?

Dr Simeonsi dieedi ajal saame õiges vahekorras kõiki toitaineid oma varurasvast ja seetõttu on kõigil inimestel vereproovi näitajad peale dieeti paremad kui nad seda olid enne dieeti.

Kas teadsite, et tugevad luud vajavad rohkem kui ainult kaltsiumit?

Kristiina Singer, toitumisterapeut, kirjutab, et luustiku tervise juures on lisaks kaltsiumile vaja tähelepanu pöörata ka teistele vitamiinidele ja mineraalidele. Millistele?

Kui räägime luude tervisest, siis mõtleme esmajoones kaltsiumile ning tulemuseks on sageli piima ülemäärane tarbimine või mõõdutundetu kaltsiumilisandite söömine. Vähem teame aga seda, et kes liiga palju saab kaltsiumi, võib oma luid tugevdamise asemel hoopis nõrgestada.

Tervete luude jaoks on vaja õiges vahekorras erinevaid toitaineid. Kui luude pidevaks uuendamiseks on vaja kaltsiumit, fosforit, magneesiumit, mangaani, tsinki ja asendamatuid rasvhappeid, siis kaltsiumi luudessee viimiseks me vajame D-vitamiini ja boori. C-vitamiin toetab kollageeni moodustumist (millest koosneb ka luukude) ja tsinki on vaja luude uuenemisprotsessis kõhre mineralisatsiooniks. Lisaks vajavad luud veel K-vitamiini.

Kaltsium

Kaltsiumi ainevahetust mõjutavad lisaks eelnimetatud toitainetele muudki tegurid. Näiteks suurendavad kaltsiumi omastamist oomega-3 rea rasvhapped. Nad vähendavad kaltsiumi väljutamist uriiniga, tõstavad luude kaltsiumitaset (vähendades kaltsiumi kogunemist teistes kudedes, nagu näiteks neerud, veresooned ja kuseteed) ning toetavad valgu sünteesimist luudes, seega ka luude tugevust.

Luukoe tugevust mõjutab ka ainevahetuse hormonaalne regulatsioon. Hormoonide konsentratsiooni muutuste tõttu öösel vere kaltsiumitase langeb, selle tasakaalustamiseks aga võtab organism kaltsiumit muude allikate puudumisel luudest. Kui on vaja tarvitada kaltsiumilisandit, siis on otstarbekas tarbida seda vahetult enne magamaminekut.

Magneesium

Magneesiumi puudus on tänapäeva toidus laialt levinud. Optimaalne kaltsiumi-magneesiumi vahekord on 2:1. Paljudes kaltsiumirikastes toiduainetes, nagu näiteks piim või juust, on aga kaltsiumi-magneesiumi vahekord 10:1 või isegi kuni 30:1. See ei tule kasuks kaltsiumi ega ka magneesiumi omastamisele. USA andmetel kannatab magneesiumipuuduse käes isegi kuni 80% rahvastikust.

Magneesium on vajalik luude mineralisatsiooniks, nende uuendamiseks ja tugevdamiseks. Ligi 55% kogu keha magneesiumist asub luudes. Samuti on magnesium vajalik D-vitamiini aktiveerimiseks neerudes, sest alles maksas ja neerudes muudetakse D-vitamiin keha jaoks oluliseks hormooniks – kaltsitriooliks ehk D-vitamiini hormoonvormiks.

D-vitamiin  

D-vitamiin, nagu juba öeldud, on kaltsiumi luudesse viimiseks samuti hädavajalik. Meie Eesti oludes tuleks septembrist kuni maini juurde tarbida D3 – vitamiini.

K-vitamiin

K-vitamiin on luude uuendamiseks ja tugevdamiseks samuti väga oluline. Ilma K-vitamiinita ei moodustu luudes valk nimetusega osteokaltsiin, mis vastutab kaltsiumi sidumise ja luude uuenemise eest.

Erilist tähelepanu tuleks K-viatmiini piisavale tasemele pöörata neil, kes kasutavad epilepsiavastaseid ravimeid, kuna viimased soodustavad organismis K-vitamiini lagundamist.

Tsink

Tsink on oluline ühend, mis reguleerib rohkem kui 300 ensüümi kaudu väga paljusid protsesse meie organismis. Tsingi päevane vajadus on 7-10 mg.

Boor

Boor on ainevahetuses oluline mineral, mis mõjutab kaltsiumi ja hormoonide ainevahetust, aidates sellega kaasa luude tugevdamisele.

Räni

Räni roll luude tervise tagamisel ei ole veel päris selge, kuid see mineral osaleb mitmetes luudega seonduvates protsessides, sh kollageeni sünteesis ja selle stabiliseerimises ning luumaatriksi mineralisatsioonis.

Seega on palju meie enda ära teha oma tervise parandamisel. Juhul kui tekkis kahtlus oma luude tervise osas, siis paluge oma perearstil mõõta oma verest eelnimetatud vitamiinid ja mineraalide tase. Kui nende tasemetega veres on kõik korras, siis pole ka Teil põhjust muretsemiseks.
Juhul kui olete ülekaaluline, siis saate parandada oma tervist kaalu vähendamise abil.

Meie soovitame siinjuures loomulikult dr Simeonsi dieeti, kus kaalunumbri vähendamine käib varurasva arvelt!

Meie dieedipakett koosneb:

  • Interaktiivne juhend, päevik, foorum
  • Looduslikud graanulid Biolit, Eestis registreeritud toidulisand
  • Dieedikonsultandi tugi vastavalt kliendi vajadusele

Rõõmsat, tervisest ja ilust pakatavat kevadise talve jätku teile kõigile!

Aire Kängsep
Dr Simeonsi dieedi konsultant
Telefon: 513 4243
Facebook/SimeonsiDieet

Comments are closed.