13 Päeva Dieet – Lühike Juhend

Miks nimetatakse seda dieeti 13 päeva dieediks? Appi tõttab Kapten Ilmselge: see dieet kestab täpselt 13 päeva.

Kuna 13 päeva dieedi (ja paljude teiste dieetide) menüü on kasvõi Internetist kergesti leitav, pole mõtet seda siin korrata. Iseloomulik on see, et hommikusöök koosneb enamasti peamiselt kohvist või teest, mida tavaliselt võib siiski veidi magustada. Dieedi kestel tuleb palju vett juua (vähemalt 2 liitrit päevas). Tuleb märkida, et olemas on dieedi erinevaid variante (nt. Jaapani või Hiina dieet), kuid nendevahelised erinevused pole suured. Oma olemuselt on 13 päeva dieet:

  • madalakaloriline – sisaldab väga vähe energiat,
  • süsivesikutevaene – sisaldab vähe süsivesikuid (suhkruid, tärklist jms.)

13 päeva dieedi iseärasuseks on väga kiire kaalulangetamine – väidetavalt kuni 10 kg 13 päeva jooksul. Kuidas see saavutatakse?

Inimese organism on võimeline tootma energiat nii rasvast, valkudest, kui ka süsivesikutest. Tavaliselt saame suurema osa igapäevaselt vajaminevast energiast süsivesikutest. 13 päeva dieedi menüü järgimine aga sunnib organismi kasutama peamise energiaallikana rasvu. Süsivesikute puudusel töötleb aga maks rasvad ümber rasvhapeteks ja nn. ketoonkehadeks – aineteks, millest tuntuim on atsetoon. Neid aineid võib organism kasutada glükoosi (süsivesiku) asemel energiaallikana. Sellist seisundit nimetatakse ketoosiks ja selliselt toimivaid dieete nimetatakse ketogeenseteks.

Mis on siis selle dieedi tugevad ja nõrgad küljed?

Plussid

  • Kiirus ja efektiivsus – see dieet on tõesti kiire ja paljudel juhtudel lubab lühikese ajaga kehakaalu tunduvalt langetada.

Miinused

  • Kiirus. See võib tunduda paradoksaalsena, ent tuleb arvestada, et niivõrd kiire kaalualandamine tekitab meie organismile tõsise ülekoormuse. Seda rõhutab ka fakt, et 13 päeva dieeti soovitatakse tungivalt aastas mitte üle ühe korra läbida.
  • Vajadus äärmiselt täpselt dieedimenüüst kinni pidada. Väiksemgi magusa- või alkoholidoos dieedi ajal võib kogu protsessi katkestada ning seda kohe uuesti alustada ei tohi.
  • Kuna dieet on äärmiselt madalakaloriline, pole dieedil olija võimeline füüsilisteks pingutusteks – aga mis siis, kui on vaja ka tööd teha? Võimalikud on peavalud, peapööritus, nõrkustunne, seda eriti dieedi algfaasis.
  • Lisaks rasva põletamisele põhjustab dieet ka lihasmassi vähenemist.
  • Suust võib tulla atsetooni lõhna.
  • Kuigi väidetakse, et pärast dieeti võib kergesti ilma kaalu suurenemiseta tagasi pöörduda normaalse toitumise juurde, on palju vastupidiseid näiteid. Paljud inimesed on pärast dieeti rohkem juurde võtnud, kui dieedi käigus kaotasid.

Kõigest sellest hoolimata on 13 päeva dieet vägagi populaarne. Ilmselt imponeerib paljudele just võimalus kiiresti tulemust saavutada.

Lühidalt öeldes – 13 päeva dieet on ekstreemne ja kiire dieet jõudeolijale, kes hindab rohkem ilu, kui tervist.

Tutvuge meie poolt pakutavate
doktor Simeonsi dieedi pakettidega,
et kiirelt ja efektiivselt kaotada 10 kg 6 nädalaga
ja säilitada oma uus kehakaal terveks eluks.

Jätke vastus